نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

نوستالژی| پیشتازی ابومسلم و پیشرفت پیام در سال ۱۳۶۹

  • کد خبر: ۱۲۲۷۳۹
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
نوستالژی| پیشتازی ابومسلم و پیشرفت پیام در سال ۱۳۶۹
تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های مشهدی در مسابقات فوتبال باشگاهی کشور - سال ۱۳۶۹ - قسمت دوم را در این مطلب می خوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ پس از مرور چگونگی عبور دو تیم ابومسلم و پیام از کوران لیگ استان و بررسی نتایج چهار هفته نخست لیگ منطقه‌ای کشور در سال ۱۳۶۹، در این شماره به رقابت‌های هفته‌های پنجم تا دوازدهم این مسابقات می‌پردازیم.

اولین شکست ابومسلم، اولین پیروزی پیام

ابومسلم در چرخش پنجم به ساری رفت تا جمعه ۲۷ مهر با شهرداری این شهر رودررو شود. ساروی‌ها که ابتدا با امید کسب یک تساوی، سیستمشان را ۴-۴-۲ چیده بودند، وقتی ابومسلم را کم‌تحرک و ترسو دیدند، در نیمه دوم با سه مهاجم دروازه حسین نخودیان را نشانه رفتند و در دقیقه ۵۱ توسط محمدرضا سلطانی به گل دست یافتند تا ۱۱ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه شهید متقی ساری نفسی راحت بکشند. بعد از این گل هم ابومسلم تحرکی از خود نشان نداد تا همچنان توپ و میدان در اختیار میزبان باشد.

سوت حمید خوشخوان به‌علامت پایان مسابقه و ثبت اولین شکست مقابل نام ابومسلم بود که در این روز در اصل مغلوب ترس مربیانش شد تا تیم حریف. اولین شکست ابومسلم، اما با اولین پیروزی پیام همراه شد. شاگردان قاسم زردکانلو در این روز موفق شدند در مشهد و درحالی‌که کمتر از هزار نفر در ورزشگاه سعدآباد حضور داشتند، در یک روز آفتابی با دو گل مهدی ذوقی و رضا صاحبی در دقایق ۵۱ و ۷۵ از تیم قعرنشین نفت شاهرود دو امتیاز بگیرند. جمعه ۴ آبان در چارچوب هفته ششم، پیام در اراک به‌مصاف شهرداری این شهر رفت و خیلی زود در دقیقه ۱۰ توسط آرش رحمتی دروازه‌اش را بازشده دید!

اراکی‌ها با این گل زودهنگام بر شدت حملات خود افزودند، اما حسین حسینی پورعلوی روی یک ضدحمله بازی را دقیقه ۷۵ به تساوی کشاند تا امتیاز‌ها مساوی تقسیم شود. ابومسلم نیز این هفته با تأخیر نسبت به سایر تیم‌ها، پنجشنبه ۱۰ آبان در مشهد در حضور ۲ هزار تماشاگر به میدان رفت و با گل‌های خداداد عزیزی در دقیقه ۴۶، هادی کافی در دقیقه ۷۳ و علی شریعتی در دقیقه ۸۰ المپیک زنجان را شکست داد. در این بازی به‌ویژه در نیمه اول، ابومسلم فرصت‌های زیادی را توسط خداداد که رو به بازی فردی آورده بود، از دست داد.

مشکی‌ها صدرنشین دور رفت

جمعه ۱۱ آبان، ۳ هزار تماشاگر مشتاق در ورزشگاه تختی مشهد به تماشای مصاف پیام و شهرداری ساری به قضاوت حسین خوشخوان نشستند و درحالی‌که پیام تیم برتر میدان بود، چیزی به‌جز تساوی بدون گل دشت نکرد. در این بازی مهاجمان پیام گل‌نزن شده بودند و صاحبی، شکری و ذوقی سه موقعیت خوب را از دست دادند. اما حساس‌ترین دیدار این هفته در همدان برگزار شد، جایی که ابومسلم مهمان پاس بود. این دو تیم که از نتیجه دیدار نساجی مطلع بودند، نیک می‌دانستند که پیروزی در این مسابقه حکم صدرنشینی نیم‌فصل را برایشان خواهد داشت.

ابومسلم با ۱۰ و پاس با ۹ امتیاز اندوخته، جمعه ۱۸ آبان ۱۳۶۹ به قضاوت علیرضا قویدست در حضور ۳ هزار تماشاگر به‌مصاف هم رفتند که ابومسلمی‌ها مزد بازی شجاعانه خود را گرفتند و ۲ بر ۱ با گل‌های علی شریعتی در دقیقه ۳۲ و خداداد عزیزی در دقیقه ۷۱ به مشهد برگشتند. تک‌گل میزبان را نیز محمد اخلاصیان در دقیقه ۷۴ از روی نقطه پنالتی زد. در پایان دور رفت، ابومسلم با دوازده امتیاز (شش پیروزی، یک شکست، چهارده گل زده و سه گل خورده) در صدر قرار گرفت و تیم‌های نساجی با یازده، شهرداری ساری و پاس همدان با ۹، پیام مشهد با شش (یک برد، چهار تساوی، دو شکست، پنج گل زده و هفت گل خورده)، شهرداری اراک و المپیک زنجان با چهار و نفت شاهرود با یک امتیاز در رتبه‌های دوم تا هشتم قرار گرفتند.

شهرآورد سرد و بی‌گل

دیدار‌های مرحله برگشت بدون توقف جمعه ۲۵ آبان برگزار شد تا دربی مشهدی‌ها تکرار شود. با اعتراض پیامی‌ها این‌بار سوت قضاوت به یک قاضی غیرمشهدی سپرده شد تا علینقی مصطفی‌نژاد از مازندران داور این رقابت پرکری باشد. دیداری که خشونت حرف اولش را می‌زد و منجر به دریافت کارت زرد برای حسین قدم‌سلطان از ابومسلم و رمضان شکری و مجید حسینی‌پور از پیام شد. نتیجه هم تساوی بدون گل و دل‌خوری تماشاگر از تقسیم امتیاز‌ها بود.

جمعه ۲ آذر پیامی‌ها در هفته نهم میزبان پاس همدان بودند و ابومسلمی‌ها مهمان نساجی قائمشهر. پیام در یک بازی برتر و در حضور ۲۵۰۰ تماشاگر از برتری خود فقط یک‌بار بهره برد تا با تک‌گل رضا صاحبی در دقیقه ۷۰ به دو امتیاز شیرین دست یابد. در قائمشهر هم رقابت دو تیم صدرنشین با تساوی یک‌یک خاتمه یافت. نادر دست‌نشان از روی نقطه پنالتی نساجی را پیش انداخت، اما علی حنطه در دقیقه ۶۷ با گلی که به‌ثمر رساند، آب سردی بر آتش ۱۲ هزار تماشاگر مازنی ریخت. جمشید نیک‌مهر در این مسابقه سه مشهدی و یک قائمشهری را هم با کارت زرد جریمه کرد.

پیروزی‌های پی‌درپی نمایندگان خراسان

در هفته دهم، پیامی‌ها مقابل المپیک زنجان با گل‌های مجید حسینی‌پور در دقیقه ۷۱ و رضا صاحبی در دقیقه ۸۵ موفق شدند دست پر به مشهد برگردند. مشکی‌ها هم همین نتیجه را جمعه ۱۶ آذر در مشهد مقابل نفت شاهرود تکرار کردند. حسین شاملو در دقیقه ۲۵ و حسین رضایی در دقیقه ۶۰ شادی‌بخش ۴ هزار تماشاگر مشتاق بودند. در این روز، دکتر غفوری‌فرد، رئیس سازمان تربیت‌بدنی، هم در ورزشگاه تختی حضور داشت و تماشاگران بار‌ها از او درباره بهبود وضعیت ورزشگاه کمک خواستند. ورزشگاهی که نه چمن درستی داشت، نه سکو و نه نور. ساعت ورزشگاه هم که همچنان خواب بود. جمعه ۲۳ آذر نیز نمایندگان خراسان در چارچوب هفته یازدهم در اراک و مشهد به دو پیروزی باارزش دست یافتند.

در اراک ابومسلم با گل‌های دقایق ۸۰ و ۸۹ سعید صیامی و حسین قدم‌سلطان ۲ بر ۰ بر شهرداری اراک غلبه کرد و در مشهد و در حضور ۴ هزار تماشاگر در یک هوای سرد، پیام با تک‌گل دقیقه ۳۰ رضا صاحبی بر نساجی قائمشهر غلبه کرد تا جمع امتیازاتش را به سیزده برساند. در این بازی که جمعه ۲۳ آذر برگزار شد، جواد قزوینی دروازه‌بان و خط دفاع پیام به‌رهبری حمید شمسی نیمه دوم سختی را پشت‌سر گذاشتند. بازی‌های هفته دوازدهم نیز قرار بود جمعه ۷ دی انجام شود، اما به‌دلیل بارش برف به تأخیر افتاد تا دیدار‌های این هفته در بین سایر مسابقات برگزار شود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->